14. märts 2013, 22:42
Kummaline salatsemine
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Narva linnale kuuluvas bussiettevõttes Narva Bussiveod viimastel aastatel toimuv muutub üha kummalisemaks. Ettevõtte juhi Stanislav Sorokini äsjane ootamatu ametist tagandamine kõigest mõned kuud pärast tema ametilepingu pikendamist ning selle põhjuste üle salatsemine riputavad õhku vaid täiendavaid küsimärke ning loovad ainest kõikvõimalikeks spekulatsioonideks.
Avalik huvi selles ettevõttes toimuva vastu on ilmselgelt põhjendatud. Tegu on munitsipaalettevõttega, mida doteeritakse eelarvest. Firma on jätkuvalt riigimaksuvõlglane, vaatamata mitmetele täiendavatele rahasüstidele Narva maksumaksjate arvelt, mille kohta linnapea Tarmo Tammiste mullu ütles, et see ei meeldi talle sugugi, aga tal ei jääd muud üle, kui nõustuda.
Lisaks teenindab firma ka mitmeid maakonnaliine, milleks saab samuti toetust ning tema käsutusse on riik andnud saastekvootide müügiga teenitud raha eest soetatud uued sinised valgete pilvedega bussid.
Kui ASi Narva Bussiveod nõukogu jõudis otsustavale arusaamisele, et senine juhtkond pole saanud oma tööga hakkama ning kui lisaks on äsjase kontrolli käigus ilmnenud ka tõsised rikkumised, siis tuleb sellest ausalt ja selgelt avalikkusele teada anda. Nagu ka seda, miks sellisel juhul ei õnnestunud vältida kohustust panna lahkuvale juhile teele kaasa poole aasta palk.
Kuigi mastaabid on erinevad ja ühe firma sõidukid liiguvad maad ja teise omad õhku mööda, on vägisi märgata sarnasust Estoniani Airi käekäigu ja selle eelmise kurikuulsa juhi Tero Taskila lahkumisega.