13. september 2014, 12:49
Ambitsioonikas ettevõtmine
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tootmine, millele kaks ja pool aastat tagasi pani aluse Konju kitsefarmi omanik Martin Repinski, võtab üha ambitsioonikamaid mõõtmeid. Kuigi algus oli raske, on noor mees praeguseks rajanud kitsefarmi kõrvale moodsa juustutööstuse, mille toodang läheb hästi kaubaks. Farm pole pelgalt põllumajandusettevõte, vaid teenib raha ka turismiobjektina, kus huvilised saavad peale kitsede tutvuda nii küülikute, minihobuste kui alpakadega. Aastas külastab Konju kitsefarmi selline arv turiste, mis on võrreldav näiteks Kohtla-Nõmme kaevandusmuuseumiga.
Repinski aga ei rahuldu saavutatuga, vaid mõtleb aina laienemisele. 10 000 kitsega farm võib tunduda hullumeelse ideena. Võrdluseks: Ida-Virumaa seakasvatajatel on kogu maakonna peale kokku veidi üle 3000 sea. Ent viimasel ajal on ettevõtja sõnul tootmisel hakanud päris hästi minema ning arvestades, et tegemist on üsnagi eksklusiivse kaubaga, mida iga nurga peal ei valmistata, siis konkurents pole kaugeltki võrreldav sellega, mis toimub tavapiimatoodete turul.
Sellistel ambitsioonikatel plaanidel on tihtipeale ka suured riskid. Seetõttu ei panegi Konju farm kõiki mune ühte korvi, vaid püüab teenida nii tootmise kui turistide arvelt. Repinski on mõlgutanud mõtteid ka majutus- ning söögikoha tegemise üle. See on lähenemine, mida paljud ettevõtjad püüavad vältida, öeldes, et tähtis on keskenduda oma põhitegevusele. Ent riskide hajutamine tegevuse laiendamise kaudu annab võimaluse end kindlamalt tunda ka siis, kui turg muutub näiteks ühe konkreetse valdkonna jaoks ebasoodsaks.