4. detsember 2014, 22:06
Kaotuseks osutunud võit
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõned aastad tagasi käis maakondlike bussiliinide pärast tuline rebimine. Riigihangete tulemusi protsessiti nii kaua, et vahepeal ähvardas Ida-Virumaad isegi tuttuutest sinistest valgete pilvekestega bussidest ilmajäämine.
Teises liinigrupis kolm konkurenti seljatanud, kuid juba tollal suurtes majandusraskustes olnud Narva Bussivedude tollane tegevjuht Eduard East ei varjanud 2012. aasta märtsis oma rõõmu. Uued bussid olid lõpuks ettevõtte õuele jõudnud ja kaheksa aastat kehtiv leping Narva ümbruse bussiliinide teenindamiseks oli sahtlis olemas.
Kuid juba tollal imestasid konkurendid, kuidas õnnestub Narva Bussivedudel niivõrd väikese hinnapakkumisega nagu 68 senti kilomeetri kohta ots otsaga välja tulla. Asi lõhnas teadliku alapakkumise järele.
Nüüd − kaks ja pool aastat hiljem − soovibki Narva Bussiveod suure higi ja vaevaga võidetud lepingu üles öelda. Kummaline, et seejuures põhjustest ei räägita. Isegi mitte maavalitsusele ja maanteeametile saadetud ametlikus lepingu katkestamise ettepanekus. Nüüdseks linnapea toolile tõusnud Edauad East märgib vaid napisõnaliselt, et ta ei ole bussifirma praeguste tegemistega kursis. Ometigi on tegu Narva linnale kuuluva munitsipaalettevõttega ja vaevalt, et linnapea ei mäleta, missugustel kaalutlustel niivõrd madalat hinda lähiminevikus pakuti.
Taas kord jääb üle korrata triviaalset tõde, et avaliku raha eest avalikke teenuseid osutava ja linnale kuuluva ettevõtte tegevus peab olema läbipaistev ja tehtud otsused hästi põhjendatud. Avalikkusel on ka õigus teada, miks see hankevõit lõpuks Pyrrhose võiduks osutus.