Häälestuse küsimus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Teisipäeval Nitroferdis toimunud töötukassa korraldatud minimess, mis viis kokku väetisetehasest koondatavad inimesed ja uusi töötajaid otsivate ettevõtete personalispetsialistid, oli küllaltki iseloomulik viimaste aegade tööturule. Töökohast ilma jäävad inimesed kinnitavad, et neile sobilikke tööpakkumisi pole, tööandjad omakorda räägivad, et neil on küll pakkuda mitmesugust tööd, aga soovijaid on raske leida.

Selle vastuolu põhjuseks on sageli käärid firmade pakutavate palga- ja muude töötingimuste ning tööotsijate ootuste vahel. Aga mitte ainult. Paljud Nitroferdi inimesed on olnud selles ettevõttes ametis aastakümneid. See on ühelt poolt nende tugev külg, mis näitab lojaalsust ettevõttele ja mida oskavad kindlasti hinnata ka teised mõistlikud tööandjad. Samas on sellistele inimestele psühholoogiliselt päris keerukas katsumus teha tavapärasest turvalisest töökeskkonnast hüpe tundmatusse, kus tuleb ennast ja oma oskusi taas tõestama asuda.

Selliste probleemide ületamisel ongi väga tähtis roll töötukassa nõustajate professionaalsusel. Sellest, kuidas nemad oskavad Nitroferdi inimesi häälestada, sõltub väga suurel määral see, kuidas neil läheb uues töökohas, kus võivad kehtida neile harjumuspärasega võrreldes mõnevõrra teistsugused reeglid ja nõuded, aga ka organisatsioonikultuur. Esmalt on oluline julgustada inimesi kinni hakkama erisugustest võimalustest, sest vaid proovides saab leida oma töömurele sobiva lahenduse.

Tagasi üles