Maksuvaba transiit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Nagu vastne majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo  riigikogus mainis, kerkib aeg-ajalt Eestis meie teede maksustamise küsimus, mis annaks lisatulu, et saaksime oma teed-tänavad korras hoitud. Minister ütles eile, et tema seda õigeks ei pea, sest Eesti olevat liiga väike riik selleks.

Tõenäoliselt ei olegi vähemalt praegu meil mõistlik teid maksustada, sest aktsiisimaksud kütusele on meil niigi tuntavad ja arvestades sedagi, kui tundlik teema on meil juba pikemat aega olnud näiteks ääremaastumine, ei peaks me mootorsõidukite omanikele niigi suuri autoga seotud kulutusi veelgi suurendama.

Küll aga tasub arutleda selle üle, kas me ei peaks maksustama Eestit läbivat transiiti. Need sajad ja tuhanded veokid, mis läbi Eesti ida ja lääne, lõuna ja põhja suunal liiguvad, kulutavad ning lõhuvad oluliselt meie maanteid, mida me raske vaeva ja Euroopa Liidu abiga püüame korda teha ning korras hoida. Kui hakata vaatama, mis kasu saame me sellest, et need veokid Eestit läbivad, siis väga palju boonuseid polegi peale sadamate, logistika- ja laevafirmade.

Ent maanteetransiit koormab täiendavalt meie piiri- ja tolliametnikke, lisab keskkonnasaastet ning nagu juba mainitud, koormab oluliselt meie teid. Seepärast oleks ehk paslik mõelda, kas Eesti maksumaksja ikka peab sajaprotsendiliselt oma taskust kinni maksma kahju, mida põhjustab maanteetransiit, samal ajal kui meie teed kannatavad pideva alarahastuse all.

Märksõnad

Tagasi üles