Lühidalt projektist
* Taotleja ja projekti juhtpartner:
SA Ida-Viru Investeeringute Agentuur (IVIA).
* Siduspartnerid (5):Narva linn, Narva-Jõesuu linn, Sillamäe linn,
Regionaal- ja Põllumajandus ministeerium ning kaitseministeerium.
* Projekti periood: 13.06.2023 - 12.12.2023 (6 kuud).
* Projekti eelarve: 131 247 eurot, sh toetus 94 122,30 eurot.
* ER201 projekt "Narva-Olgina Air Gateway" viiakse ellu programmist "Eesti ELi välispiiri programm 2014-2020" ELi kaasfinantseeringuga (the European Neighbourhood Instrument).
Esimeses etapis − juba järgmisel aastal − saab just sellistest vedudest Narva lennuvälja põhitegevus. Samuti on olemas nõudlus lennukite talvise hoiustamise − Tallinnas on see väga kallis − ja tehnilise ülevaatuse järele. Siinse piirkonna jaoks on varjatud pluss selles, et eralennukite omanikud on rikkad inimesed ja potentsiaalsed investorid ning nüüd tekib neil põhjus regulaarselt Narvat ja Narva-Jõesuud külastada.
Väljapääs transporditupikust
Narva lennuvälja teostatavus- ja tasuvusanalüüsi koostamise projekti rahastati Eesti ELi välispiiri programmist. See Euroopa rahastusprogramm sündis siis, kui suleti Eesti-Vene piiriülese koostöö programm, mille toel kerkisid Narva paljud tuntud objektid, näiteks jõepromenaad. Vadim Orlov selgitas, et lihtsamalt öeldes viidi sisse muudatused programmi, mis võimaldasid koostada lennuvälja TTA.
Orlov märkis, et kui varem oli Narva tähtis transiidipunkt Venemaa ja Euroopa vahel, siis nüüd tuleb kiiresti hakata otsima uusi sidemeid ja suundi. Selles mõttes tundub loogiline koostöö samasugusesse olukorda sattunud Kagu-Soomega.
Helsinki-Easti lennuvälja juht Esa Korjula märkis, et Narva on Euroopa ääreala, vahemaad siit ükskõik millisesse ELi sihtpunkti on maksimaalselt pikad ning väikelennundus saab nii Kirde-Eestile kui ka Kagu-Soomele väljapääsuks transporditupikust.