Samas kutsuvad nii riigiasutused kui ka omavalitsused tavakodanikke pidevalt üles esitama oma elukoha kohta õigeid andmeid. See on vajalik, et piltlikult öeldes teada, kui paljudele tuleb lõunaks suppi keeta ja kui paljud selle eest ka ise maksavad. Samas, miks peaksid tavakodanikud oma elukohast korrektselt teada andma, kui osa kohalikke võimuesindajaid ise seda ei tee?
Kui riik ei ole juba palju aastaid suutnud kontrollida, kas kohaliku poliitiku tegelik elukoht on tema väidetud omavalitsuses või mitte, siis on ehk mõistlik sellest nõudmisest loobuda.
Võib-olla see julgustaks ka neid tundlikuma seaduskuulekuse kompassiga inimesi kandideerima selles linnas või vallas, kus nad tegutsevad aktiivselt näiteks oma töö kaudu, ehkki magavad hoopis naaberomavalitsuses. Praegu nad ei taha seda teha, et mitte saada oma kaela valetamise etteheiteid või teoreetiliselt ka kahtlustust kriminaalkuriteos.
Aktiivsete ja pädevate inimeste hulk, kes tahaksid pühendada oma vaba aega kohaliku elu korraldamisele, ei ole enamikus omavalitsustes üleliia suur. Pealegi on üha enam levinud ju seegi, et enam ei pea saadikud ilmtingimata osalema isegi volikogu istungitel sama linna või valla territooriumil. Nad saavad seda veebi teel teha ükskõik kust maailma otsast.
Lõpuks otsustavad selle üle, kes sobib nende huve kõige paremini esindama, ikkagi kohalikest elanikest valijad. Kui kohalik poliitik on selles usaldusväärne, siis teenib ta ka hääled, sõltumata sellest, millise omavalitsuse territooriumil asub tema püsivoodi.