Kaua pole aega jonnida

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Võib ju tunduda, et tänavuse aasta lõpp on veel kaugel ja seepärast on ennatlik lüüa häirekella selle üle, kuidas hakkab alates 2013. aastast toimuma bussiliiklus Kohtla-Järve piirkonnas.

Tegelikult on aga muretsemiseks põhjust rohkem kui küll. Tegu on piirkonnaga, kus elab enam kui 50 000 inimest, ning paljudele neist on ühistransport igapäevaselt vajalik selleks, et jõuda kodust tööle ja tagasi.

Aasta lõpuni, mil praegu sõitjaid vedavad kaheksa avalikku liini lõpetavad töö, kuna Kohtla-Järve linn ei kavatse enam selle teenuse tellimist jätkata, leides, et see on seaduse järgi maavalitsuse ülesanne, on küll veel kaheksa ja pool kuud. Et aga siiani pole suudetud läbi viia isegi sõitjate uuringut, mille põhjal saaks asuda kokku panema hanke tingimusi, ollakse juba praegu tegelikult ajapuuduses. Viimaste aastate bussiveo hangete praktika näitab, et tiheda konkurentsi tõttu kaasneb nendega pahatihti pikk vaidlustuste protsess. Seda arvestades peaksid hanke tulemused juba praegu teada olema, et jääks varuaega vaidlusteks. Ent praegu pole suudetud otsustada isegi seda, kelle asi hanke korraldamine on ja kes peaks selleks tegema eeltööd.

Täiesti reaalselt võib tekkida olukord, kus uuest aastast hakkavad bussid siin piirkonnas tunduvalt harvemini liikuma. Tipptundidel nopivad kommertsliinid oma sõitjad ära, aga muudel aegadel võib bussi oodata ka tund-kaks või kauemgi. Praegu on eri osapooltel jonnimiseks oma argumendid, aga piirkonna elanike huvides on vajalik leida üles hoopis koostöövaim ja natukenegi oma jäikusest järele anda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles