Bussiliinide tegelik hind

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Vaidlus selle üle, kas siiani enamjaolt Kohtla-Järve linna doteeritud 8 bussiliini on linna- või maakonnaliinid, on kestnud juba pikemat aega. Linn leiab, et tegemist on maakonnaliinidega, ja see väide on igapidi loogiline, sest ka kohaliku omavalitsuse korralduse seadus ütleb, et omavalitsus peab korraldama valla- või linnasisest ühistransporti.

Selline sasipundar tuleneb juba Kohtla-Järve linna absurdsest paiknemisest - linnaosad on laiali pritsitud teiste omavalitsuste vahele nii, et igaühes eraldi pole niinimetatud linnasisest liini otstarbekas ega vajalik töös hoida.

Selgitamaks olukorda nendel liinidel, jõudis maavalitsus järeldusele, et lõviosa sõitjatest on Kohtla-Järve ja Jõhvi valla elanikud, ning loodab, et omavalitsused suudavad omavahel kokku leppida, mis sisuliselt tähendab, et Jõhvi peaks ühistranspordi heaks loovutama korraliku tüki oma eelarvest. Vaevalt et vald sellega nõus on ja ka Kohtla-Järve vabastaks end pigem hea meelega iga-aastasest poole miljoni euro suurusest kulutusest ühistranspordile.

Ega selles vaidluses olegi koer mujale maetud kui rahaküsimusse - ei riik ega omavalitsused taha maksta. Kuid teenus peab ju ometigi kättesaadav olema, seda enam, et ühistranspordiseadus ütleb selgelt, et ühistranspordi eesmärk on "soodustada ühissõidukite eeliskasutamist sõiduautode ja teiste individuaalsõidukitega võrreldes, vähendades sellega transpordi negatiivset mõju keskkonnale ja sellest põhjustatud tervisekahjustusi ning aidates kaasa liiklusõnnetuste ja liiklusummikute ärahoidmisele". Ja muidugi ka inimeste huvid eelkõige.

Põhjaranniku arvates peaksid osapooled kokku istuma ja vaatama, kuidas praegu ülimalt ebaefektiivselt toimiv bussiliiklus efektiivsemaks muuta ning seeläbi kokkuhoidu ja piletitulu kasvatada. Alles siis selgub nende liinide tegelik hind.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles