Uus ajastu kohalikus bussiliikluses

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sajandivahetusest saati, mil sinnani Kohtla-Järvel ja selle ümbruses inimesi bussidega sõidutanud munitsipaalfirma Järve ATP pankrotti läks, on kohalikus ühistranspordis valitsenud paras tohuvabohu. Seda on saatnud arvukad kohtuprotsessid, džunglireegleid meenutav metsik konkurents ning pidev lisaraha nuiamine kohalikust eelarvest.

Sellisel taustal pole ka bussifirmad saanud teha vajalikke investeeringuid. Nende äratasumiseks on vaja pikaajalisi garantiisid, et töö on tagatud, Kohtla-Järvel ei saanud aga pikki plaane teha. Seetõttu ongi kohalikud  inimesed pidanud leppima sõiduga vanades bussilogudes.  Ka sõiduplaanidest kinnipidamisega on sageli raskusi olnud.

Viimane vedaja leidmise hange on veninud arvukate vaidlustuste tõttu kavandatust pikemaks. Kuid nüüd on lõpuks tulemus kinnitatud ja võidupärja kaela saanud ATKO Liinid võib peagi kogu linna bussiliiklust korraldama asuda. Põhjarannik loodab, et koos sellega jõuab Kohtla-Järvele lõpuks ka ammuoodatud ühistransporditeenuse tänapäevane tase.

Vähemasti head eeldused selleks on  hanke tingimustega loodud. Uued bussid, elektrooniline piletisüsteem, mis võimaldab pidada väga täpselt arvet nii sõitjate arvu kui piletitulu üle, rangemad nõuded bussiijuhtidele - need on vaid mõned märksõnad, mis iseloomustavad saabuvat uut ajastut kohalikus bussiliikluses.

Loodetavasti jäävad ühistranspordi halvad ajad Kohtla-Järvel nüüdsest minevikku.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles