Kriginaga uus algus bussiliikluses

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Alates eilsest Kohtla-Järvel ja selle lähiümbruses inimesi sõidutavad uued valged  bussid oleks pidanud pakkuma rõõmu selle üle, et kohalikus ühistranspordis on tehtud pikk samm edasi.

Kiidu- ja tänusõnade asemel sai  aga eilsest linnaliine teenindama asunud bussifirmale ATKO Liinid ning ka Kohtla-Järve linnavalitsusele osaks pahameelevaling.

Uued sõiduplaanid, aga ka muud ühistranspordis päevapealt toimunud ümberkorraldused tekitavad paramatult segadust, sest tugevalt juurdnud harjumused ei muutu kergelt.

Seda teades pidanuks nii bussifirma kui tellija rollis olev linnavalitsus märksa rohkem tähelepanu pöörama muutustest teavitamisele. Avalikud teenused nõuavad sama aktiivset turundamist nagu kõik teised. Ei saa eeldada, et kui üks kord on ühes või teises kohas muutustest teada antud, siis peaksid sellega  hoobilt kõik kursis olema. Tänapäeva infotulvas tasub eriti arvesse võtta  vanasõna, et kordamine on tarkuse ema.

Arusaamatu ja loogikavastane on olnud liinigraafikute koostamisel ka Kohtla-Järve suurettevõtete töötajate huvide eiramine. See puudutab ju tuhandeid neis ettevõtetes töötavaid inimesi, kellest enamik on Kohtla-Järve elanikud.

Suhtumine, et las ettevõtted korraldavad ise oma töötajate vedu, on ühel ajal nii hoolimatu, ebamajanduslik kui ka keskkonnavaenulik. Ettevõtted peavad kandma lisakulusid, avaliku teenuse osutaja teenib vähem piletitulu, mis  võib viia selleni, et ühel päeval hakatakse küsima piletihinna tõusu või lisaraha linnaeelarvest. Samas vurab linnatänavatel rohkem õhku saastavaid busse.

Põhjarannik soovib, et uuendustega kaasnevad ebakõlad kohalikus bussiliikluses lahendatakse võimalikult kiiresti ja kohalik ühistranspordi teenuse kvaliteet jõuab uuele loodetud tasemele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles