Kiiret ja ulatuslikku uuendamist vajab ka Eesti elektrivõrk, et tulla toime kasvava energiatarbimise ja taastuvenergia tootmise integreerimisega. Võrgutaristu investeerimisvõlg on praegu umbes 2 miljardit eurot. Vananenud elektrivõrgud ja energiatootmisüksused ei suuda tulevikus tagada energiatõhusust ega varustuskindlust.
Kitsaskohaks on arendajatele ka planeeringute tähtajad. Kui Eestis kulub planeeringuks vähemalt kaks aastat, siis Leedus saab arendaja paberid kätte aastaga.
Riigikontroll on märkinud, et varustuskindlus peab hõlmama ka elektrienergia mõistlikku hinda. Kui me isegi suudame oma juhitavaid ja taastuvenergia tootmisvõimsusi edukalt arendada, siis on üks tegur, mis enam kui sageli ebamõistlikku hinda põhjustab, ja selleks on praegune Nord Pooli elektribörsi süsteem. Kui natukenegi selle hinnakõikumisi vaadata, siis saab selgeks, et tegemist ei ole börsiga klassikalises tähenduses, vaid keskkonnaga, kus elektritootjad hindadega manipuleerivad, et maksimaalselt kasumit teenida. Selliste reeglitega libabörs ei toeta taskukohaseid hinnatasemeid ega motiveeri ka säästlikult elektrit tarbima. Kuigi Eesti valitsus ei saa ühepoolselt neid libabörsi reegleid muuta, peaks valitsus sellekohase initsiatiiviga välja tulema ning leidma liitlasi, et reeglid ausaks teha.
Kui Eesti tootmisvõimsuste piisavuse ning väli- ja riigisiseste ühenduste korrasoleku probleeme ei lahendata, on reaalne oht, et elektri hind tõuseb üha kõrgemale tasemele, mis hakkab pärssima üha tugevamalt Eesti elanikkonna toimetulekut ja ettevõtluskeskkonna konkurentsivõimet.