Parkimiseksperimendi lõpp

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kui Jõhvi linnas kehtestati 2007. aasta lõpus tasulised parkimisalad, tekitas see palju pahameelt. Inimesed ei olnud uue süsteemiga harjunud ning parkimiskontrolörid olid üliaktiivsed trahve välja kirjutama. Ning need olid ja on üsna soolased.

Vallavõimud põhjendasid tookord asja sellega, et linna parklad on umbes ning ummistavad neid just ümberkaudsete asutuste-ettevõtete töötajad, kes päevaks oma sõidukid parklatesse jätavad, ning inimestel, kel vaja asju ajada, pole autot kusagile panna. Kuigi eesmärk oli kesklinna liiklust korrastada, oli selle seitsme aasta pikkuse tasulise parkimissüsteemi kehtivuse ajal palju segadust, arusaamatusi ning küsimusi. Kesklinna parklates on kehtinud erisugused reeglid: vallaparklates saab tasuta parkida ühe tunni, eraparklates kaks tundi. Osas on aga üldse parkimine tasuta.

Küllap saadi ka juba tasulise parkimise esimestel kuudel aru, et olukord on segadusseajav ning liiklejatele ebamugav.  Ent kuna see alguses oli hea lüpsilehm, mis parkimistrahvide näol vallale hästi sisse tõi, hoiti süsteemi üleval. Ja hiljem, kui asi ka rahaliselt mõttetuks muutus, polnud vallavõimudel lihtne seda tunnistada, kuna algusest peale oli ju väidetud vastupidist. Nüüd on vallavõim paljuski vahetunud ning uutel otsustajatel lihtsam kehtinud parkimiskorda kaotada. Kas see olukorda maakonnakeskuses halvendab või mitte, näeme küllap varsti.

Tagasi üles