Skip to footer
Saada vihje

JUHTKIRI Kas Sillamäe-Kotka laevaliini plaan on maha maetud?

Sillamäe ja Kotka vahel toimis reisilaevaliiklus kuni 2007. aasta sügiseni, tollal tegutses seal Saaremaa laevakompanii laevaga Vironia.

Palju aastaid on Ida-Viru turismimajanduse kasvatamise lootused seotud olnud sellega, et Kotka ja Sillamäe vahel taastataks reisilaevaliiklus ning selle tulemusel jõuaksid siinset elu uudistama ja raha kulutama kümned tuhanded soomlased.

Muidugi on võimalik ka Tallinna kaudu Ida-Virumaale jõuda, aga praktika näitab, et valdav osa neist pealinnast siiski kaugemale ei jõua. Need vähesed, kes tulevad, kiidavad enamasti küll ka muud Eestit ja Ida-Virumaad sealhulgas, aga massilist nakatumispuhangut käia külastamas ülejäänud Eestit pole siiski esile kutsuda õnnestunud. Turundus välismaal on väga kallis ja toob tulemusi pika vinnaga, aga vahel ei too ka siis, kui kõike on justkui õigesti tehtud. Lihtsalt konkurents inimeste vähese vaba aja ning reisimise sihtpunktide pärast on sedavõrd karm ja armutu.

Samas on ka õiglase ülemineku fondi toel Ida-Virumaale kerkimas uusi hotelle ning rajamisel mitmeid teisi turismiobjekte. Seetõttu oleks ehk mõistlik kaaluda Kotka-Sillamäe laevaliini taastamise võimalusi. Mõned aastad tagasi tehtud uuring näitas, et see nõuaks kahe riigi peale kokku aastas 6-7 miljonit eurot toetust. Kui laevaliin kasvataks turistide voogu, siis võib see maksudena tuua nii riigile kui siinsetele omavalitsustele märksa rohkem tagasi. Lisaks tuleksid ka uued töökohad siinsetele inimestele ja tugevneks kohalike turismiettevõtete konkurentsivõime. Üks asi on need objektid toetuste abil valmis teha, kuid need jää pikalt kestma, kui pole piisavalt regulaarselt külastajaid, kelle rahaga neid kasumlikult majandada.

Taristuminister Kuldar Leis ei osanud eelmisel nädalal Sillamäe sadama laevadest vabal kail Kotka ja Sillamäe laevaliini võimaliku toetamise kohta suurt midagi öelda. Aga ta on ka alles mõned kuud ametis olnud. See plaan vääriks väljatoomist ja värsket analüüsi.

Kommentaarid
Tagasi üles