Ossinovski raskesti rünnatav idee

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Sotsiaaldemokraadist töö- ja tervishoiuminister Jevgeni Ossinovski on alustanud uut poliitilist kampaaniat. Kui ta oli haridus- ja teadusminister, alustas ta laiaulatuslikku aktsiooni venekeelse gümnaasiumi õppekeele pärast, seades kahtluse alla gümnaasiumiosas rõhu asetamise eestikeelsele õppele. Sellega nõustusid paljud, et keelt tuleb õppida maast madalast, mitte hakata riigikeeles õpetama alles gümnaasiumis, kui põhikoolis on selles lüngad jäänud. Ent mingit muudatust Ossinovski oma lühikese ministrikarjääri jooksul toona ei saavutanud.

Järgmise kampaaniaga tuli noor poliitik välja siis, kui sai sotside etteotsa ning tahtis üle vaadata sellekevadiste riigikogu valimiste järel sõlmitud koalitsioonileppe. Ka sellest ei tulnud midagi.

Nüüd on Ossinovski oma uues valdkonnas alustanud ristisõda alkoholitarbimise vähendamiseks. Selleks on välja käidud mitmeid kavandatavaid piiranguid alates telereklaami keelustamisest ja lõpetades müügikeeluga näiteks tanklates. Iseenesest on ju idee vähendada alkoholitarbimist õige ja üllas. Ja mis peamine, oponentidel on seda raske rünnata.

Ent Ossinovski vastas seisavad alkoholitootjad  ja -müüjad, kelle võimet lobitööd teha ei tohiks samuti alahinnata. Nende põhitrump on teatavasti iga sellise olukorra puhul hirmutada riiki ja ühiskonda salaalkoholi vohamisega. Aga küllap leitakse lõpuks mingi kompromiss, mis lubab mõlemal poolel end mingil määral võidumehena tunda.

Tagasi üles