9. veebruar 2016, 22:41
Kui teed on libedad
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eilse ränga bussiõnnetuse valguses tekib tahes-tahtmata küsimusi teehoolduse kohta Ida-Virumaa teedel. Muidugi on liiast tahta, et praegusel aastaajal oleksid meie maanteed ideaalselt sõidetavad. Eriti praeguste ilmadega, kui pluss- ja miinuskraadid muudkui kohti vahetavad. Aga esmaspäevaöine avarii ei olnud üksikjuhtum, vaid vähem kui kuu aja jooksul juba viies bussiõnnetus, mis põhjustatud ilmselt libedusest. Viimane küll kõige rängem ning esmapilgul näib, et libisema ei läinud mitte buss, vaid talle vastu sõitnud veok.
Maanteeameti hooldeosakonna juhtivinsener Rainer Kuldmaa ütles eile Põhjarannikule, et järelevalve teehoolduse üle käib pidevalt. "Loomulikult on meie eesmärk mitte hoida kinni ajalistest direktiividest, vaid teha hooldust ennetavalt. Kui see on õnnestunud, siis midagi polegi juhtunud, aga alati me teeolusid prognoosida ei suuda," sõnas ta. Nimetatud juhtumi puhul on maanteeamet välja selgitanud, et soolapuistur ilmus Jõhvi-Tartu maantee sellesse piirkonda pärast ränka avariid.
Enne seda oli maantee aga ilmselt ülilibe, sest eile hommikul, kui Põhjarannik Rannapungerjal kohal käis, võis õnnetusepaigas maanteel meetritepikkust liugu lasta ja teesulu tõttu sündmuskohal libedustõrjet tehtud ei olnud.
Muidugi peab sündmuse asjaolud välja selgitama eelkõige kriminaalmenetlus, aga ehk suudab ka maanteeamet koos teehooldajaga leida juhtunud õnnetuste valguses lahendusi, kuidas meie maanteid talvisel ajal siiski senisest ohutumana hoida.