JUHTKIRI: Kas see on tõsi või ainult valimiste manna?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Põhjarannik
Artikli foto
Foto: Põhjarannik

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson käis Põhjarannikule üsna enesekindlalt välja, et  2019. aastal pärast riigikogu valimisi sünnib otsus Jõhvi ja Narva vahelise neljarealise maanteelõigu ehitamiseks ja umbes kuue aastaga tehaksegi see ära.

Seda vaatamata sellele, et talle endale alluv ametkond ehk maanteeamet on oma lähemate aastate plaanides kavandatud Jõhvi ja Narva vahele vaid mõnede ohtlikumate lõikude kolmerealiseks ehitamist. Ent maanteeamet kui poliitikute tahet ellu viiv asutus teeb just nii palju ja nii kiiresti, kui nende käsutusse antud raha võimaldab.

Keskerakond ja ehk veel mõned teisedki erakonnad, kes selle lubaduse oma valimisvankri külge seovad, peaks plaani tõsiseltvõetavuse huvides käima välja ka allikad, kust selleks vajalikud 200 miljonit eurot välja võlutakse.

Parteid kipuvad ikka valimiste eel lubadustega uljalt üle pakkuma. Pärast saab öelda, et tuli teha koalitsioonipartneritega kompromisse, või tulevad ette mingid ettenägematud asjaolud, nagu uus majandussurutis, transiitliikluse kokkukuivamine või midagi muud.

Meenutagem, et sama teelõigu ehitamisest rääkis pärast 2007. aasta võidukaid riigikogu valimisi ka Reformierakond ja kuigi nad said pärast seda ligemale kümme aastat peaministripartei olla, on Jõhvi ja Narva vaheline maantee endiselt kaherealine ja sama kurviline.

Valijatele saab anda vaid soovituse, et pidage väljakäidud veksleid meeles ja pärige poliitikutelt pidevalt aru. Muidu jääbki valimiste-eelne jutt lödiks mannaks ega saagi kõvaks asfaldiks.

Märksõnad

Tagasi üles