Ühistranspordi head ajad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Uuest aastast peaks muutuma Ida-Viru linnade rongiühendus pealinnaga senisest märksa tihedamaks, kiiremaks ja ka mugavamaks.

Uhiuued Šveitsis toodetud Stadler Flirt rongid vahetavad välja ligemale pool sajandit vanad ja väsinud raudteeruunad. Uute rongide mugavustase on just selline, millest on räägitud Lääne-Euroopa ja Skandinaavia rongiliiklust eeskujuks tuues.

Ühistranspordi kvaliteedi tõus peaks tõepoolest tooma kaasa ka selle kasutajate kasvu. Miks peaks näiteks ilmtingimata autoga Tallinna sõitma, kui rongis või bussis saab erinevalt autoroolist arvutiga töötada, sõiduaeg on peaaegu sama pikk ja kulud väiksemad? Lisagem juurde ka keskonnateadlik aspekt.

Selle kõrval, et tänapäevasel tasemel bussi- ja rongiliiklus võimaldab siinsetel inimestel paremini liikuma pääseda, peaks see kaasa tooma ka selle, et Ida-Virumaad hakkab külastama rohkem inimesi mujalt.

Näiteks eile ametlikult avatud Kiviõli seiklusturismikeskuse jaoks on väga tähtis, et uuest aastast on sinna senisest mugavam tulla ka rongiga.  Kohalikel jääb üle vaid korraldada väike bussiliiklus raudteejaama ja keskuse vahel.

Üheks keeruliseks võtmeküsimuseks ongi see, kuidas koostada sellised sõiduplaanid, mis arvestaksid maksimaalselt eri ühistranspordiliike ja seoksid omavahel bussi- ja raudteejaamad. Et ühest kohast teise kulgemine toimuks sujuvalt ja pikemate ootepausideta.

Selle küsimuse lahendamisel peaks just maavalitsuse ja omavalitsuste koostööl transpordiettevõtetega olema tähtis roll.

Märksõnad

Tagasi üles