Ettevõtlikkus on seega seotud eeskätt positiivse ellusuhtumise, paindliku lähenemise ja hea kohanemisvõimega. Nende omaduste olulisust ootamatutes olukordades püsimajäämiseks on meile ilmekalt tõestanud viimase kahe aasta katsumused. Koroonakriisi edukaks seljatamiseks tuli paljudel ettevõtjatel ka meie maakonnas leida lahendused töö jätkamiseks või ümberkorraldamiseks. Need, kes esimese ehmatuse järel enam-vähem üleöö ümber orienteeruda suutsid, said selle väljakutsega paremini hakkama.
Ettevõtlikkuse edendamisel peab alustama noortest. Selleks, et järgmine põlvkond oleks praegusest ettevõtlikum, tuleb noori nende algatustes julgustada ja toetada. Noortel on vaja usalduslikku ja turvalist keskkonda, kus katsetada, kogeda ja seeläbi õppida. Ettevõtlikkuse ja algatusvõime kasvatamiseks tuleks selliseid võimalusi pakkuda lastele juba päris pisikesest peale.
Noore inimese ettevõtlusaktiivsuse kujundamisel mängib väga tähtsat rolli tema perekond. Ent uudishimu ärgitamisega ning tubli pealehakkamise eest tunnustamisega saab noort toetada lisaks kodule ka koolis. Sisemise motivatsiooni kujundamiseks on ettevõtliku põlvkonna kasvatamisel oluline vanemate, kaaslaste ja ka õpetajate tugi.
Haridussüsteemi uuendamisel peab silmas pidama, et lapsed hakkaksid ettevõtlusega seotud teemadega tegelema juba algklassides. Minu tütred on alates üheksandast eluaastast üritustel ja rannas müünud koos emaga valmistatud kooke ja karastavaid jooke. Tänu praktilisele kogemusele õpivad nad juba varakult ettevõtluse alustalasid: õpivad ise raha teenima, analüüsivad oma sihtgruppi, arutlevad asukoha ja hooaja olulisuse üle.
Kogemusele ja praktikale toetuv ettevõtlusõpe koolis peaks olema piirkondliku ettevõtluse arendamisel võtmeelement. Koolidesse on vaja ettevõtluskursusi, teemakohaseid valikaineid, külalisloenguid ettevõtjatelt. Huvi ärgitamiseks tuleb kutsuda ettevõtjaid kooli rääkima ning viia õpilasi ümberkaudsetesse ettevõtetesse nende tööprotsessidega tutvuma. Ettevõtlushuvilistele õpilastele saab pakkuda ettevõtlusüritusi, mentorlust, korraldada mitteformaalseid kohtumisi vilistlastest ettevõtjatega. Sel moel aitame kaasa laste kiiremale iseseisvumisele ja lahenduskeskse mõtteviisi kujunemisele.