JUHTKIRI ⟩ Tuisk võib olla erakordne, aga info jagamine olgu normaalsus

Põhjarannik
Copy
Foto: Peeter Lilleväli / Põhjarannik

On arusaadav, et kui korraga sajab alla ebatavaliselt palju lund, siis ei ole võimalik kõiki teid ja tänavaid kohe lumest puhtaks rookida.

Majanduslikult ei ole kuidagi põhjendatud soetada sellises koguses tehnikat ja inimesi, kellele korraga on aastas tööd anda ehk viiel või kuuel päeval. Samamoodi on mõistetav, et kui teid hooldavad firmad paiskavad lumetormi ajal kõik oma masinad ja inimesed tööle, siis juba ainuüksi tööseaduse järgi peab sellele järgnema puhkeaeg. Kallite masinate rooli ei saa võtta ka juhuslikke asendajaid.

Samas tuleb aga ettevõtetel, kes osutavad teede hooldusteenust, hangetel osaledes ja tööd korraldades arvestada, et mõned korrad aastas tuleb suuremate lumesadudega rinda pista ja selleks valmis olla.

Ida-Virumaal suuremat osa teid hooldav firma N&V seekordseks lumetormiks parimas vormis ei olnud, mida kinnitab nii elanike kui omavalitsusjuhtide pahameeletorm. Kõige suurem läbikukkumine oli aga avalikkusega suhtlemisel. Niivõrd olulises ulatuses avalikku teenust osutav ettevõte on eelkõige teenindusettevõte, kes peab olukorrast ja oma tegevusest operatiivselt teavitama. Seekord andis isegi firma infotelefonist sisulist teavet välja pigistada.

N&V võiks püüda jagada kriisiolukorras kiiresti inimestele vajalikku asjalikku teavet teede hooldamise kohta vähemasti sama innukalt, nagu on selle firma juhid ja omanik teinud oma poliitilisi valimiskampaaniaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles