TÄNAVAKÜSITLUS ⟩ Kas tasuta ühistranspordist tuleks loobuda? (1)

Põhjarannik
Copy
Foto: Tairo Lutter / Scanpix

Reisijad on saanud maakonnaliinidel priilt sõita alates 2018. aasta teisest poolest.

Foto: Peeter Lilleväli

Mihhail Komtšatnikov, rahvusvaheliste vedude autojuht:

Raske küsimus. Mina isiklikult olen nõus peaministri arvamusega, et täiskasvanud võivad ise enda eest maksta, pensionärid, puudega inimesed ja lapsed aga saavad ka edaspidi tasuta sõita. Sel moel kokku hoitud riigi raha võiks anda omavalitsustele − nad otsustavad ise, mida sellega teha. Igaühel on oma pakilised kulud.

Foto: Peeter Lilleväli

Rita Bogdanova, pensionär:

Raske on täpselt vastata. Ühest küljest on tasuta transport mugav, teisalt aga, kui selline otsus tehakse, siis minule ei muutu nagunii midagi. Iga ümberkorraldus põhjustab alati stressi ja selle ümber puhkeb taas kära.

Foto: Peeter Lilleväli

Anatoli Šestilovski, pensionär:

Pole vaja millestki loobuda. Inimestel on praegu niigi raske, paljud ei tule igpäevaste kulutustegagi toime ning see, et saab kuhugi tasuta sõita, on abiks. Kui palju kokkuhoidu see annab? Olen kuulnud 10 miljonist, kuid riigi jaoks on see tühine summa, vaevalt sest ühe uue bussigi jaoks jagub...

Foto: Peeter Lilleväli

Dmitri Massalov, ehitaja:

Ei ole vaja. Praegu on kõigil niigi raske. Riskirühmad saavad soodustusi, kuid on ka palju teisi, kellele see raha oluline on − vähemalt mingigi abi. Kui ühistransport tasuliseks muutub, võib selle arvelt kokku hoitav raha suurendada vähekindlustatutele makstavaid summasid − milleks abivajajate hulka kasvatada?

Foto: Peeter Lilleväli

Veljo Kingsep, pensionär:

Maakondlikud tasuta bussiliinid võiksid jääda, sest töökohti on valdades vähe ning inimesed käivad bussiga tööl. Palgad ei ole kõrged ning kui sõidu eest tuleb hakata täishinda maksma, siis võib mõnel üldse kaduda motivatsioon tööle sõita.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles