Rahandusministeeriumis valminud automaksu väljatöötamiskavatsuse järgi hakkaks sõiduki eest aastas küsitav maks sõltuma selle võimsusest, massist ja vanusest. Maksu hakkaks riik koguma järgmisest suvest.
TÄNAVAKÜSITLUS ⟩ Kas automaksu kehtestamine on õigustatud?
Merike Jaanus, müügijuht:
Mina ei näe sellele mingit õigustust − miks ma peaksin mingit asja omades selle eest veel maksma? Meil on ju juba kütuseaktsiis − sellest piisab. Mina vaatan ise, kui palju ja millise autoga on mul parem sõita.
Olga Janina, iluvaldkonna spetsialist:
Arvan, et ma ei ole pädev seda hindama, kuid lihtsa inimesena ütlen, et ei tahaks seda. Seda maksu ei ole vaja, ehkki mulle tundub, et rahva arvamus ei muuda midagi − seadus võetakse vastu ja meil tuleb seda täita. Sääraseid näiteid on.
Toomas Nõmmiste, pedagoog:
Iga kuu paar eurot maksta ehk polekski midagi hullu, kuid see on pigem õigluse küsimus. Tähelepanu tuleks pöörata neile, kes luksusautodega sõidavad − nemad püüavad selle maksmist vältida, vormistades sõidukid tööautodeks ja firma ei hakka nende eest ka maksma. Nagu veaks Ferrariga kaupa... Tuleb mõelda, kuidas sääraseid skeeme vältida.
Heinar Rammo, sõidukijuht:
On selge, et riik vajab raha, kuid automaks oleks ebaõiglane − juba on olemas kütuseaktsiis, mida plaanitakse samuti tõsta. Kehtestatakse uus maks, aga mis sest muutub? Kas teed lähevad paremaks või saavad inimesed sest mingit kasu? Ei usu.
Timofei Korepov, ametnik:
Ei, sest see halvendab inimeste elu, vähendab automüüki ning lõppkokkuvõttes on sel negatiivne mõju riigi majandusele. Ma ei tea, kui suured summad seal taga on, kuid igal juhul oleks see väga halb lahendus riigieelarve täitmiseks. Tuleb otsida muid võimalusi.