Eestikeelsele õppele ülemineku keerukas protsessis on määrav roll koolijuhtidel. Kui osa loodab, et ehk saab veel ajapikendust, ega tõtta seetõttu vajalikke ettevalmistavaid samme tegema, siis teised saavad aru, et kui sihikindlalt selle eesmärgi nimel ei tegutse, siis jääbki kõik vanaviisi. Ning võib lõputult rääkida sellest, et pole õpetajaid, õppematerjale ja mida kõike veel. Direktori töö ongi need leida, aga mitte abstraktselt rääkides riigi.
Eva Adamson ütles Põhjarannikule selge põhimõtte, mida tasub arvestada kõigil koolijuhtidel: põhikooli ülesanne on valmistada õpilased ette selleks, et nad saaksid järgmises astmes − olgu siis gümnaasiumis või kutsehariduskeskuses − hakkama eesti keeles õppimisega ja oleksid tulevikus tänu sellele konkurentsivõimelisemad.