Aga kokkuvõttes leidis raport, et Eesti konkurentsivõimet kisuvad alla järgmised kitsaskohad:
- Eestis on ettevõtetel keeruline leida kvalifitseeritud tööjõudu;
- Eesti ettevõtete digiteerituse ja automatiseerituse tase on madal ja tehisaru rakendavad vaid vähesed;
- majanduse ressursitootlikkus on väike ja ettevõtetel on vähe teadmisi tehnoloogiamahuka äriga tegelemiseks;
- bürokraatiat on liiga palju ja samas valitseb vähene selgus valitsuse prioriteetides ja poliitikas;
- kapitali hind on Eesti ettevõtete jaoks kõrgem kui enamikus teistes ELi riikides;
- rohepöörde läbiviimisega võib kaasneda kulude kasv;
- Eesti väike avatud majandus on väliste šokkide suhtes kergesti haavatav.
Ei pea olema ekspert, et enamikuga sellest nimekirjast lühikese mõtlemise järel välja tulla.
Päriselt on Eesti majanduse kasvu kinni tõmmanud üksikud suure mõjuga muutused, mis on aset leidnud viimase 10 aasta jooksul.
Esiteks on Eestisse investeerimise riskid pärast Venemaa kallaletungi Ukrainale hüppeliselt kasvanud. Kahjuks ei ole viimased valitsused lõpuni suutnud tegudega tõestada, et Eesti tõesti on piisava heidutusega sõjaliselt tugev riik. Riigikaitse kiirkorras ülesehitamine on küll valusalt kallis, aga need miljardid tulevad ringiga investeeringute näol kõik tagasi.
Teiseks on Eestis äri tegemise kulud liiga kiiresti kasvanud ja eriti energia hind selgelt liiga kõrge. Selle oleme kahjuks ise viimase 10 aastaga saavutanud uutesse elektritootmise võimsustesse investeeringuid mitte tehes, olemasolevaid tootmisvõimsusi ideoloogilistel põhjustel turult välja maksustades ja varustuskindluse peale vilistades − kõigi valitsustesse kuulunud erakondade osalusel.