Paremate teede ootuses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kui Saar Poll uuris Eesti elanike rahulolu avalike teenuste kvaliteedi ja kättesaadavusega, selgus, et eri maakondade inimeste suhtumises on nii sarnasusi kui erinevusi. Mõnes paigas nuriseti rohkem posti- ja pangateenuste, laste huvihariduse ja sportimisvõimaluste pärast. Idavirulaste rahulolematuse tipus olid teed ja arstiabi.

Talvel pakub teede olukord iga päev kõneainet. Eriti eile, mil Tallinna-Narva maanteel Jõelähtmel toimus hiigelavarii.

Avalike teenuste uuring viidi läbi sügisel ja see näitab, et teed pole inimeste südamel üksnes lume ja libedaga. Ühtviisi kirutakse nii linnasiseseid kui vallateid, märksa vähem lennutatakse vandesõnu riigimaanteede aadressil. Üheks erandiks on Tallinna-Narva maantee Jõhvi ja Narva vaheline teelõik.

Maanteeameti lähiaastate plaanidesse selle ligemale 46 kilomeetri pikkuse teelõigu neljarealiseks ehitamine ei mahu. Räägitakse etapiviisilisest rekonstrueerimisest, et teed ohutumaks muuta, ja sedagi mitte enne 2020. aastat. Pigem hiljem. Samas planeerimistööd käivad ja maanteeamet on tunnistanud, et regiooni ning liikluse areng nõuab uut maanteed.

Et asjad kiiremini liikuma saada, on seda küsimust tõstatatud kõikvõimalikel kohtumistel. Ka siis, kui peaminister Taavi Rõivas kohtus eelmise aasta lõpus Jõhvis rahvaga. Peaminister möönis, et nii Tallinna-Tartu kui Tallinna-Narva suunda tuleb edasi arendada, ent hoidus konkreetsematest lubadustest, soovitades selles küsimuses kõnelda Ida-Virumaalt valitud riigikogu saadikutega.

Nüüd, kui hakatakse valima uut riigikogu koosseisu, on parim aeg teemat üleval hoida.

Tagasi üles