Bussijuhi vastutus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kui buss saabub peatusse ettenähtust pool või rohkem tundi hiljem või jääb sootuks tulemata, on pahandust palju. Pahandavad pikalt oodanud inimesed, tööandjad, kelle töötajad hilinevad, õpetajad, kelle tundidesse õpilased hilinevad. Pahandatakse ikka bussijuhiga − tema ju jäi hiljaks.

Kui bussijuht piisavalt ettenägelik ja ettevaatlik pole ning see avariiga lõpeb, on süüdi ikka bussijuht.

Mitte teehooldusfirma, kes pole teede sõidetavana hoidmisega hakkama saanud. Ammugi mitte maanteeamet, kelle haldusalasse riigimaanteed kuuluvad. Ehkki mõlemad kinnitavad, et nad justkui vastutaksid.

Tegelikult vastutavad veofirma ja bussijuhid. Nemad peavad ekstreemselt kiilasjäistes oludes iga päev ja iga tund teadma, millises seisukorras on üks või teine riigimaantee ja selle lõik, ning otsustama, kas võtta risk seda teed mööda sõita või mitte, ning kui sõita, siis millise kiirusega, et kõik bussis olijad elusalt ja tervelt kohale jõuaksid.

Ekstreemsustest rääkides... Eestis ongi neli aastaaega, üks neist talv, kui sajab lund, mis aeg-ajalt sulab ja siis jälle jäätub. Pärast viimatisi lumeta talvesid võib see ju pisut ekstreemne tunduda, ent sellega pidanuks teede hooldamise hankele pakkumise teinud 15aastase kogemusega teehooldusfirma ometi oskama arvestada. Praegune ekstreemsus riigi tugimaanteedel Ida-Virumaal on suuresti nende õigel ajal tegemata jäänud töö tagajärg.

Märksõnad

Tagasi üles