Kliendi huvid viimases järjekorras

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Küünikud võiksid Ahtme perearstide vastuvõturuumide Jõhvi kolimist võtta kui tervislike eluviiside propageerimist. Räägitakse ju, et inimestel on kasulik rohkem värskes õhus liikuda, ja perearstid ajendavadki oma patsientide juurest 3-4 kilomeetri eemal asuvasse naaberlinna lahkudes tegema paraja koormusega tervislikku jalutuskäiku. Ent tervisesporti tehakse üldjuhul tervest peast haiguste ennetamiseks, perearsti juurde on asja aga enamasti siis, kui tervis on käest läinud ja liikumine vaevarikas.

Tõsiselt rääkides on selline samm oma patsientide suhtes paras seatemp. Ükski ettevõte, mille põhitegevuses on möödapääsmatu igapäevane vahetu suhtlemine oma klientidega, ei vii oma kontorit ära sealt, kus on tema kliendid. Nii hoolimatult saab käituda vaid monopoolne firma, kes teab, et klientidel pole pääsu ja küll nad järele tulevad. Või siis mõeldakse, et mida ebamugavamasse paika minnakse, seda vähem neid tülitatakse.

Ei tahaks uskuda, et Ahtme perearstid klientide juurest kaugemale omal algatusel lähevad. Arusaadav on seegi, et suurel Ida-Viru keskhaiglal Purul, mille polikliinikus perearstid seni on toimetanud, on seoses uue korpuse ehitusega oma plaanid ja huvid.

Mõistetamatu on vaid see, kuidas tekkinud olukorda mõistlikul moel lahendada pole õnnestunud. Kohtla-Järve linn on ju Tartu ülikooli kliinikumi kõrval sihtasutuse Ida-Viru Keskhaigla asutaja. Samas peaks linnavalitsus olema huvitatud sellest, et ka perearstiteenus linnaelanikele võimalikult mugavalt kättesaadav oleks.

Praegusel juhul on aga patsientide huvid allutatud sellele, kuidas eri asutustel ja perearstidel oleks parem tegutseda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles