Elektripaanika

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mida lähemale on saabunud viimane tähtaeg, mil tuleb valida endale teenusepakkuja, et võimalikult soodsalt 1. jaanuarist avanevalt elektriturult elektrienergiat osta, seda suuremaks on paisunud paanika.

Esimene šokk saabus sügisel, kui hakati rääkima, et avatud turule minek toob endaga kaasa senisest kuni poole suuremad elektriarved.

Nüüd on aga lausa põrgu lahti: teenusepakkujate teeninduspunktid on umbes nagu nõukogudeaegsed kauplused defitsiitse kauba saabumise päeval.

Peaminister Andrus Ansip soovitas aga eile järjekordselt kõigil inimestel elektrilepingu sõlmimiseks internetti kasutada. Ja kui ta kuulis, et kõigil inimestel polegi ligipääsu internetile, siis soovitas neil inimestel see ühendus endale soetada, sest see teeb elu mugavamaks. Jah, see on teine maailm.

Kuid ka interneti olemasolul ei lähe kõik libedalt. Teame juhtumeid, kus teenusepakkuja kodulehekülg jookseb lihtsalt kokku ja ei lase lepingut sõlmida. Infotelefonile pole mõtet helistada, sest see on pidevalt kinni, ja e-posti aadressile kirjutades tuleb vastus "Proovige veel, ei oska rohkemat soovitada".

Tekib küsimus: miks selline olukord on tekkinud? Samal ajal, kui riik on panustanud teavitusele sadu tuhandeid eurosid, on inimesed ikkagi hädas ja paanikas, lollakad selleteemalised reklaamiklipid telekas ajavad aga veelgi enam pahaseks. Küllap asi lõpuks paika loksub, ent praegu tuleb tõdeda, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium pole siin oma ülesannetega kuigi hästi hakkama saanud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles