Euroraha uuele sillale
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Investeerimispankur Indrek Neivelt rääkis Eesti Päevalehele antud intervjuus, et hirmkallis raudteeprojekt Rail Baltica, mis peaks kulgema Tallinnast Berliini, on kahtlase väärtusega ettevõtmine. Tema argumendid olid järgmised: kui projekt isegi realiseerub, ei hakka sakslased siia sõitma, kui selle vahemaa katmiseks kulub 18 tundi ning pilet maksab 400-500 eurot. Selle raha eest saab Berliinist maailma eri paikadesse lennata hoopis kiiremini.
Selle asemel soovitab Neivelt arendada raudteeliiklust Peterburi suunal: panna käima korralikud kiired rongid, mis vene turisti mugavalt ja soodsalt kohale toimetavad.
Selles jutus on iva. Tõepoolest, kui me vaatame, kuivõrd kiiresti on vene turistide hulk meil aasta-aastalt kasvanud, tuleks luubi alla võtta transporditeema. Siiani ongi peamisteks transpordiliikideks, mis Peterburi turiste siia toovad, maantee- ja raudteetransport.
Kui rääkida viimasest, siis on tõesti arengud raudtee suunal olnud vaevalised.
Maanteetransport on samuti kurvas seisus, kui arvestada Narva jõel kulgeva piiri läbilaskevõimet. Uue korraliku silla ehitus on küll jutuks olnud, ent ei Eesti ega Vene pool ole näidanud üles kuigi suurt huvi selle teema arendamiseks. Kas meie riigijuhid on võtnud tõstatada teemat Euroopa Liidu tasemel? Pole kuulda olnud. Ometi on tegemist ELi ja Venemaa vahelise pudelikaelaga nii kaupade kui inimeste liikumisel. Aga ometi on Euroopa Komisjoni transpordivolinikuks meie oma mees Siim Kallas. Ehk oleks aeg temalgi suunda vahetada?