Korralik bussijaam Kohtla-Järvele

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui Kohtla-Järvel avati 1996. aastal uus bussijaama hoone, oli see erakordne sündmus, sest üle pikkade aastate oli see esimene ühiskondlik uusehitis linnas. Ent nii kurb kui see ka pole, see bussijaam korralikult tööle ei hakanudki, sest teenuseid pakuti siin minimaalselt.

Mõne aasta eest linna ehitatud Vironia keskus tuli lõpuks välja ideega ehitada koos kaubanduspindade laiendamisega oma keskuse juurde uus bussijaam. Sellel ideel polnud algul kuigi palju pooldajaid, kuna keskus asub suurematest elurajoonidest eemal.

Ent siiski õnnestus keskuse omanikel kuidagi linnavõimudele auk pähe rääkida ning 1. septembril pidi uus ja uhke bussijaam uksed avama. Avaski. Aga mitte nii uhke ja moodne, nagu linn ja selle elanikud oodanud oleks. Tegemist on sisuliselt tühja ruumiga, kus peale mõnede toolide ja elektroonilise tabloo muud polegi.

Muidugi, kaubanduskeskuse omanikku huvitab kasum ja bussijaama opereerimine ei pruugi selles mõttes olla kõige tulutoovam, pigem vastupidi. Aga kuna linna oluline transpordisõlm on nüüd toodud selle keskuse katuse alla, siis tekib vägisi tunne, et keskusel polnudki muud eesmärki, kui saada endale potentsiaalseid ostjaid juurde ning teha seda võimalikult väikeste kuludega. Loodetavasti ei lase linnavõimud asjadel jääda nii, nagu on, vaid nad nõuavad, et ettevõtja oma lubadused täidaks. Nii suur linn nagu Kohtla-Järve lihtsalt ei saa olla tänapäevase bussijaamata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles