2010. aastal rakendas üle poole Eesti põhikoolidest liitklassiõpet, mis on meetodina kasutusel olnud juba esimestest külakoolidest alates. Liitklassid ei ole kehvem variant parema puudumisel, vaid, julgen öelda, Eesti hea hariduse oluline osa. Oli ju eestlaste kirjaoskus silmapaistvalt kõrge juba sel ajal, kui haridust saadigi peamiselt külakoolide liitklassides.
Algklassiõpetaja Helen Pullinen on liitklasse uurinud ka oma magistritöös. Seal toob ta välja, et ehkki hoiakud liitklasside suhtes võivad olla negatiivsed, näitavad uuringud, et liitklassid ise ei mõjuta negatiivselt õpilase sotsiaalset kompetentsi ega akadeemilist võimekust. Sageli on liitklasside suhtes eelarvamused, kuna ei teata, kuidas lapsed seal õpivad.
Liitklassi toimimisel võib olla aga palju kasutegureid. On uuringuid, mille kohaselt liitklass soodustab suuremat akadeemilist võimekust, kuna üheealisi lapsi õpetades suhtub õpetaja kõigisse ühtmoodi ja õpetab n-ö välja mõeldud õpilast, liitklassis aga nii teha ei saa, tuleb arvestada, et õpilaste võimed ja vajadused klassis on erinevad.
Üllatavalt on leitud ka näiteks, et eriealiste laste koos õppimine on õpiedukuses kasulikum just madalamate võimetega, majandusraskustes olevatele ja koolist välja kukkumise ohus lastele. Eri eas laste koos õppimine on suurendanud õpilase enesehinnangut, aidanud kaasa tugevate sidemetega sõpruskondade tekkele ja mõjunud positiivselt üldisele sotsiaalsele järjepidevusele. Pullineni magistritööst leiab veel hulga põnevat lugemist, ent mitte ühtegi viidet sellele, et liitklass võiks lapse arengule kuidagi pärssivalt mõjuda mis tahes pädevuste omandamise puhul. Pigem vastupidi.
Kokkuvõttes tuleb tõdeda, et argumendid Lüganuse kooli sulgemiseks on osutunud haprateks ja isegi valedeks. Anu Vaul oleks aga minu arvates kena kõigilt liitklassiõppega väikekoolidelt, sealhulgas Lüganuse koolilt vabandust paluda.