Kui eeldada, et üks ametnik, kes ei saa kaasa oma meeskonda ega eelarvet, kõik need kuhjunud probleemid ära lahendab, siis oodati sellesse ametisse kandideerima ilmselt nii vanake Hottabõtšit, David Copperfieldi kui ka teisi nende ametivendi ja -õdesid. Ida-Viru esindaja rolli ähmasus on olnud ka põhjuseks, miks Ida-Viru linnade ja valdade juhid on seni põdenud tema ametisse määramise suhtes entusiasmipuudulikkust.
Kuid püüdkem olla siiski optimistid ja mõelda, et iga inimene, kes valitsuses Ida-Virumaa teemadega tegeleb, tuleb piirkonnale rohkem või vähem kasuks. Seda juhul, kui teised ministeeriumid ja asutused ei hakka oma tavapäraseid ülesandeid tema turjale veeretama. Samal ajal ei tasu unustada, et tegemist on valitsuse esindajaga Ida-Virumaal, aga mitte vastupidi. Töökäske ning palka saab ta keskvõimult, aga mitte kohalikelt omavalitsustelt.
On selge, et sellise uue ameti loob oma sisemise jõu ja karismaga suuresti see inimene, kes selle lõpuks saab. Tema ametijuhend võiks koosneda ühest lausest: muuta Ida-Virumaal elu paremaks. Töö tulemuslikkuse mõõdikuteks muu hulgas näiteks see, milline on Ida-Virumaal 2026. aasta alguseks töötuse määr, keskmine palk, korterite keskmine ruutmeetri hind maakonnakeskuses Jõhvis... Selles ametis õnnestumise eelduseks on Ida-Viru elu väga hea tundmine ja autoriteet nii Ida-Virumaal kui ka valitsuserakondades.
Poliitikud ja ministeeriumid lennutavad juba mitu aastat üksteise võidu laiali pressiteateid, kuidas õiglase ülemineku fondi 350 miljonit eurot Ida-Virumaa õnnelikuks teeb. Sellest on kindlasti abi ja seda võimalust tuleb ära kasutada. Aga ainult sellest ei piisa, arvestades, kui palju on Ida-Virumaa juba kliimapoliitika tagajärjel töökohti, raha ja heaolu kaotanud. Võrdluseks, et Ida-Viru ettevõtted maksid ainuüksi eelmisel aastal süsinikukvootide eest ja erinevaid keskkonnatasusid riigile üle 600 miljoni euro, millest maakonda tagasi jõudis vähem kui viis protsenti.